SS ginqrwo

Ogólnie o Single Speed.

Moderatorzy: grzegosz., Shivn, pugy, kams, Skibek, beret

SS ginqrwo

Postprzez ginqrwo » 24 maja 2014, o 13:46

Cześć,

chcę złożyć sobie SS, do miastowego przemieszczania się bez spinki, który będzie się charakteryzował spoko geometrią i w miarę klasycznym wyglądem. Mam do was w związku z tym kilka pytań. SS nie ma być typowo "budżetowy", ale cena jest tutaj ważnym czynnikiem. Wiadomo, im rower będzie chudszy tym fajniej, jeśli chodzi o kolor, wykończenia itp. to pozostałe elementy roweru widział bym w srebrze (żeby uzyskać klasyczny wygląd).

Kwestia ramy:

Obrazek
Obrazek

Columbus Aelle, Cr-Mo, fajna geometria (tak mi się zdaje?), tylko pozostaje kwestia haków i napinania łańcucha. Widziałem, że w innym temacie ktoś z takimi hakami śmiga na ostrym i fajnie udało mu się napiąć łańcuch (http://www.ostrekola.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11877) poprzez dobór odpowiedniej zębatki, ewentualnie zabawę przez półogniwa. Czy waszym zdaniem coś takiego ma sens?

Sztyca SR LAPRADE 26.8:
Obrazek

Stery 1'' TANGE SEIKI LEVINNO.NL 500:

Obrazek

Support STRONGLIGHT:

Obrazek
Obrazek

Kwestia ceny - powyższe 4 rzeczy mogę dostać za 400 złotych z wysyłką - czy to dobra cena?

Wtedy pozostają mi koła, siodełko, kierownica, korby, blat, pedały, ewentualnie mostek (mam już na stanie całkiem przyzwoity jeden).

Co do kół, to interesowały by mnie piasty Miche Primato / starszy model Campy / Shimano (swoją drogą - czego szukać? jakich konkretnie modeli? Campa Rekord? Shimano Dura Ace?) a do tego obręcze Mach1 CFX. Myślicie, że lepiej szukać czegoś gotowego, nawet bardziej klasycznego czy raczej składać samemu? Zdaję sobie sprawę, że dochodzi wtedy do tego cena szprych i zaplotu kół.

Jest to pierwszy mój post na forum - dlatego przy okazji przysłowiowe "witam wszystkich".

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
ginqrwo
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 mar 2014, o 01:27
Lokalizacja: Poznań

Re: SS ginqrwo

Postprzez ak.kwlsk » 24 maja 2014, o 14:23

do singla nie ma sensu składać kół bo przewija się ich pełno na allegro na fajnych gratach. Chyba, że zależy Ci np. na nowych obręczach albo konkretnym modelu. Cena za ten zestaw jest raczej normalna, ani drogo, ani super okazja. Z tym, że jeśli kupowałbyś wszystko osobno to pewnie wyjdzie drożej z przesyłkami.
Jakaś drobna możliwość napięcia łańcucha na tych hakach jest, ale będzie problem jak łańcuch się rozciągnie
ak.kwlsk
 
Posty: 169
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 20:27

Re: SS ginqrwo

Postprzez ginqrwo » 24 maja 2014, o 14:39

Dzięki za odpowiedź. Co do kół to czego szukać? Chodzi mi konkretnie o piasty, bo trochę się naczytałem ale wiadomo brakuje w tym temacie praktyki i nie ogarniam jeszcze wszystkiego. Piasty mają być szosowe, wyrzucam kasetę i bawię się podkładkami? Jak wtedy wygląda sprawa z wagą takiej piasty?

Jeśli chodzi o łańcuch, to o jakich wartościach tutaj mówimy (chodzi mi o rozciąganie).

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
ginqrwo
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 mar 2014, o 01:27
Lokalizacja: Poznań

Re: SS ginqrwo

Postprzez ak.kwlsk » 24 maja 2014, o 16:10

koła to zależy jakie, jak mają być klasyki to wiadomo, jakieś mavic ma2 czy inne podobne, jak stożki to mavic cxp, mach 1 cfx też są ok (było na forum wałkowane wiele razy, nie będę wymieniał w nieskończoność). Piasty - shimano od 105 w górę, na campie się nie znam. są singlowe nakładki na bębenek, ustawiasz sobie linię podkładkami. Wagowo nie wiem.
ak.kwlsk
 
Posty: 169
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 20:27

Re: SS ginqrwo

Postprzez Pawel4freak » 25 maja 2014, o 13:50

Możesz dać napinacz do singla, bez tego nawet jak dobierzesz idealnie przełożenie i zapniesz łańcuch to po pewnym czasie sie rozciągnie i będzie spadać.
Co do piasty to dużej różnicy w wadze nie będzie a możliwość łatwej regulacji linii łańcucha to duży plus.
Avatar użytkownika
Pawel4freak
 
Posty: 1107
Obrazki: 3
Dołączył(a): 11 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: SS ginqrwo

Postprzez Baron » 1 cze 2014, o 18:15

Cena wydaje mi się spoko nawet. Wiadomo, mega okazja to nie jest, ale zapłacisz tyle ile jest to wszystko warte.

Geometria ramy spoko, niesmak pozostawiają haki. W singlu da się to ładnie napinaczem naciągnąć, ale wygląda to tak, że się rzygać chce. Półogniwo też załatwi sprawę, a jak się łańcuch rozciągnie (bo się rozciągnie) to można wyrzucić półogniwo itd.

Koła tak jak koledzy mówią, żadne składanie. Kupujesz najzwyczajniejszy komplecik szosowy, na jakiś piastach szimano czy kampy, dajesz podkładki na bęben i śmigasz do woli. Zaoszczędzisz w ten sposób kupę hajsu (śmiem stwierdzić, że na resztę części).
Avatar użytkownika
Baron
 
Posty: 623
Obrazki: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 17:00
Lokalizacja: Kraków - Starachowice
Rower: Super

Re: SS ginqrwo

Postprzez AfroMetal » 1 cze 2014, o 18:21

Mi do singla udało się za 150zł kupić koła na obręczach Mavic MA2 i piastach Shimano 105. Bardzo klasyczny wygląd i cena całkiem dobra, do tego redukcja razem z zębatką na bębenek za jakieś 30-40zł i w 200 zł masz kompletne koła.

Edit: koła były na oponkach Conti Grand Prix co tłumaczy cenę i jej okazyjność.

Tapnięte z N4
Ostatnio edytowano 1 cze 2014, o 18:26 przez AfroMetal, łącznie edytowano 2 razy
Kto proponuje usunięcie lub usuwa oryginalny lakier, gdy ten jest w dobrym lub dopuszczalnym stanie podlega karze wpierdolu do razów trzech. -Shivn
Avatar użytkownika
AfroMetal
 
Posty: 510
Obrazki: 18
Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 23:44
Lokalizacja: Wrocław
Rower: Bridgestone RS1500 w singlu

Re: SS ginqrwo

Postprzez Baron » 1 cze 2014, o 18:23

redukcje to pojdzie do zaprzyjaźnionego serwisu albo na złom, poprosi o 2 rozjebane kasety i ma za darmo.
Avatar użytkownika
Baron
 
Posty: 623
Obrazki: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 17:00
Lokalizacja: Kraków - Starachowice
Rower: Super

Re: SS ginqrwo

Postprzez ginqrwo » 2 cze 2014, o 02:05

Dzięki za odpowiedzi. W tym momencie ramka jest wybrana, nadal szukam kół, ale jestem na dobrej drodze, żeby dostać komplet Campy Record na Mavic GP4 w całkiem przyjemnej cenie.

Sama ramka:

Obrazek

Najprawdopodobniej jest to Enik, będę się musiał zabrać za lakier bo jakiś specjalista pomalował go po swojemu przy okazji zakrywając chromy (daj Boże rozum...), sama rama jest całkiem zwarta (przy 55 cm podsiodłowej ma rozstaw kół 96 cm) i nawet lekka, w sumie jestem ciekaw co to za rury. Jeśli ktoś swoją drogą wie co to za rama to nie będę się gniewał jak mi napisze.

Wybieram się na dniach po jakiś środek do "zmywania" lakieru, myślicie, że są szanse, żeby dostać się do fabrycznego (o ile jeszcze tam istnieje)?

Udało mi się też ogarnąć siodełko ROLLS Selle San Marco za 45 złotych ale będę musiał w nie trochę doinwestować, do tego pedały KYOKUTO Top Run za ~30 i TANGE SEIKI LEVIN jednocalowe za 45. W domu mam fajny krótki mostek Kalloya z całkiem przyjemnym dropem, tak więc na dobrą sprawę największą moją bolączką jest teraz korba, bo mam nadzieję, że kółka wpadną lada dzień, no i jakiś fajny hamulec, ale czekam póki co trochę na koła bo jeśli faktycznie uda się zdobyć te Campy to postaram się składać resztę trzymając się tej samej firmy.

Co do samego łańcucha i napinania to raczej wleci półogniwo bo tak jak mówisz, napinacz na takich hakach przyprawia o mdłości.
Avatar użytkownika
ginqrwo
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 mar 2014, o 01:27
Lokalizacja: Poznań

Re: SS ginqrwo

Postprzez ginqrwo » 18 cze 2014, o 02:18

Mały update, wjechała korba Campa Strada z blatem Gipiemme, w planach ogarnięcie oryginalnego blatu, ale póki co zostaje jak jest. Do tego koła Campagnolo Record na obręczach Mavic GP4 i dochodzi też kierownica Cosmos Sprint, jeszcze jeno hamulec + łańcuch i zaczynamy śmigać.

Wyjaśniła się kwestia ramy, to Allegro Strada na Collumbus Aelle.
Avatar użytkownika
ginqrwo
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 mar 2014, o 01:27
Lokalizacja: Poznań


Powrót do Single Speed

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Polskie Forum Ostrego Koła, bo ostre koło to nasza ostro kołowa Pasja... fixed gear rulez!

Partnerzy serwisu OstreKola.pl:
Czekamy na nowe firmy ;)